Velkommen til dette Porsche forum hostet af Porsche944.dk - .

Boxster & Cayman : :
Debat om Porsche Boxster og Cayman
The fastest message board....ever.
G til trd: ForegendeNste
G til: ForumlisteEmnerNyt emneSgLog ind
Sej "hardtop"
Indsendt af: Palle (IP Logged)
Dato: 07/02-10 20:57

[www.bilgalleri.dk]

Ikke uden humor grinning smiley

Mvh, Palle

Re: Sej "hardtop"
Indsendt af: Ivan (IP Logged)
Dato: 13/02-10 11:43

Interessant at se, men selve monteringen er langt mere krævende end den oprindelige hardtop idet den oprindelige bagageklap jo så skal afmonteres.

Ivan - Boxster - Hellerup
-------------------------------
Link til min bil: [www.porsche944.dk]

Porsche... There is no substitute

Indsendt af: Kim8410 (IP Logged)
Dato: 15/02-10 13:07

De skriver at man skal forvente at sætte en eftermiddag af til det, ved første montering.
Idet man sætter den på første gang mener jeg at man osse putter nogle speedlocks i.

Så vil det kunne gøres på under en time næste gang smiling smiley

Jeg har kigget en del på den, da jeg højst sandsynligt skifter min 986 ud med enten en 987 eller en cayman her til sommer smiling smiley

Dato: 15/02-10 13:59

Okay, det lyder da smart, det er jo heller ikke sådan noget man lige finder på at skifte fra dag til dag, det er vel mest til vinterperiode eller dårligt vejr i længere tid, at man tager en hardtop på?

Synes den ser langt bedre ud end den almindelige hardtop.

Mvh, Palle

Dato: 16/02-10 01:32

Ja, altså min plan er at tage den på i vinter perioden. Dog regner jeg ikke med at køre om vinteren de første par år efter jeg kommer hjem.

Jeg har besluttet mig for at købe en Boxster 987 fra 2005 i mørke grå med navigation. Jeg synes den ser ekstrem fed ud. Og så med en Zeintop. Grunden til at jeg vil have boxsteren fremfor cayman er for at spare på forsikringen.

Ved Porsche's hardtop kan man købe en sele til den, så man kan sætte den på alene.
Mon ikke man kan lave noget ligeså til zeintoppen?

De skriver de tager 45mins at tage den på, så altså, det er da en god undskyldning at blive ude i garagen om aftenen, hvis man skal have den af og på et par gange om ugen winking smiley

Kim

Dato: 16/02-10 09:33

Hvad er forskellen i forsikringen egentlig på en Boxster og Cayman? Er det alene indkøbsprisen de kigger på mon?

Det må da være muligt, selv at designe sådan et hejseværk. Men den fylder jo nok noget mere end den originale, for bagagerumsklappen må vel være en af de dele man lige "klipser" af?

Mvh, Palle

Dato: 17/02-10 00:07

Jeg ved ikke hvad forskellen er.
Forsikringsselskaberne gider ikke til at finde priser på de forskellige modeller og årgange.

Det er åbenbart for besværligt.

Ja den fylder en del mere, og man tager bagklappen af inden. Men den ser fancy ud smiling smiley

Indsendt af: Ivan (IP Logged)
Dato: 23/02-10 20:03

Er der nogen der har en idé om hvad den hardtop egentlig koster?Jeg forestiller mig at den er markant dyrere end originalen og da den bestemt ikke er så udbredt er der formentlig ikke mange brugte til salg.

Den er flot, men jeg vil nu også sige at den gamle efter min vurdering er groft undervurderet og ikke nær så grim som mange påstår. Prøv at se detaljerne på den og sid i kabinen med en på, det er så pludselig blevet til en coupé.

Den gamle fylder heller ikke nær så meget når den ikke er sat på og den kan relativt nemt afmonteres hvis man pludselig får lyst til lidt "frisk luft" hvad der meget hurtigt kan ske, jeg har haft min af og på 3-4 gange i løbet af sidste vinter når der var en god dag.

Jeg er meget glad for min, der som jeg har skrevet tidligere giver bilen tre dimensioner nemlig cabrio, hurtigt lærredstag, samt coupé looket, mere fedt kan det ikke blive.

Ivan - Boxster - Hellerup
-------------------------------
Link til min bil: [www.porsche944.dk]

Porsche... There is no substitute

Dato: 24/02-10 13:46

Jamen du kan se inde på www.zeintop.com hvad den koster.

En bedre idé er at købe den fra www.design911.dk
Et engelsk firma, så du slipper for at betale moms og told til skat smiling smiley
Plus deres er billigere. Så skal du bare ha den malet.

Så det er samme pris som den originale, jeg synes zeintoppen er federe smiling smiley

MEN, har aldrig set nogen af dem i levende live, kun på billeder.

G til: ForumlisteEmnerSgLog ind
Desvrre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.