Velkommen til dette Porsche forum hostet af Porsche944.dk - .

Boxster & Cayman : :
Debat om Porsche Boxster og Cayman
The fastest message board....ever.
G til trd: ForegendeNste
G til: ForumlisteEmnerNyt emneSgLog ind
G til side:  12Nste
Aktuel side:1 af 2
Ny Porsche Boxster
Indsendt af: okiaer (IP Logged)
Dato: 28/02-10 18:53

Hej
Jeg skal muligvis til at købe en Porsche Boxter, og vil høre jer, om hvad jeg skal kigge efter og være opmærksom på. Porschen som jeg har kigget på er:

Porsche Boxster 2.5 Cab med Hardtop Cab
Årgang 1997-04. Importeret fra Tyskalnd i 1999
Automatgear
Har kørt 57.000km
Har været til 4 service, alle hos Porsche

Håber I kan give mig nogle gode tips, da jeg ikke ved meget om køb af Porsche Boxter.

Re: Ny Porsche Boxter
Indsendt af: Palle (IP Logged)
Dato: 28/02-10 20:40

Held og lykke med det, det lyder som en god ide.
Indtil du får svar, så kan du jo skimte Boxster gruppen her igennem. Jeg har selv en 968 så kan ikke hjælpe, men jeg ved der er nogle fine indlæg om det herinde.

Mvh, Palle

Indsendt af: Kim8410 (IP Logged)
Dato: 28/02-10 21:10

Jeg vil nok gå efter en 2.7
2.5 har haft en del motorproblemer når den rammer 100k. Så skal du osse overveje hvad der bedst kan betale sig med hensyn til forsikring osv.

Jeg har selv en til salg for tiden, er dog ikke på bilbasen, hvis du er interesseret i billeder eller information, så kan du skrive på:
kimmikkelsen @ mail . dk
Den har dog ikke automat gear.

Mvh Kim

Indsendt af: Ragnar (IP Logged)
Dato: 01/03-10 10:17

Boxster 2,5 er ikke nogen motorstærk bil fra start, og med en automatgearkasse er den faktisk lidt svag.

Med mindre du absolut vil have en automatgearkasse, synes jeg at du bør overveje alternativer, før du handler. Der er en 911 cabriolet til 300.000,- på Bilbasen, som jeg tror at du vil få mere fornøjelse af. Prøv den i det mindste.

Jeg er ikke en af den 911-frelste type. Jeg har haft en 928 med automatgearkasse. Det fungerer godt, simpelthen for dens motor er så voldsom. Og jeg har haft 968 med Tipsronic, og den var lige sløv nok, selv om den på papiret kan hænge ganske pænt med. Sammenlignet med Boxsteren har en 928 dobbelt så stor motor og en momentkurve der starter et godt stykke over der hvor Boxsteren topper. 968'eren har 3 liters motor og 240 heste, og også her masser af moment. Jeg er bange for at 2,5 liters motor er lige i underkanten, specielt når bilen iøvrigt kører så godt som den gør.

Ragnar

Redigeret 1 gang(e). Sidst ndret 01/03 10:18 af Ragnar.

Dato: 01/03-10 11:37

Tak for jeres indlæg, der er noget at tænke over.
Jeg havde tænkt mig at bruge den som en førstegangs - Porsche, evt. bytte den til sommer. Skal man have en hurtigere og kraftigere ville jeg da næsten også gå efter en større model, evt. 911. Synes at automat gear lyder tillokkende, selvom det er en sportsvogn.
Som jeg har læst i dette forum, så er der nogle motorproblemer hist og her. Kan man nemt og billigt komme disse problemer i forkøbet?
Modellen jeg har kigget på, har kørt 57.000km, så der jo lidt vej endnu til de 100.000km. Er det ellers de samme problemer man kan komme ud for, som andre biler ved 100K (ny kilrem osv.)?

Indsendt af: Ivan (IP Logged)
Dato: 01/03-10 14:19

Hej,

Der har været skrevet en del om de motorproblemer i dette forum, hvis du går tilbage i Boxster forummet kan du sagtens se kommentarerne.
Det som jeg har hørt mest er at de flest motor problemer opstod før de 30-40.000. Jeg har endnu ikke haft problemer og har iøvrigt den mistanke at en fjer er blevet til fem høns.

Det er selvfølgeligt rigtigt at en 2,5 er en lille motor, men man får meget "ny" bil for pengene plus at man jo får en cabrio mulighed.

Det afhænger derfor også en stor del på hvad du vil med bilen og hvad du tænker på, f.eks. om du vil have en paradebil, en racer, en klassiker (early eller late), en cabrio, en rustfri, en investeringsbil, et projekt osv. osv.

Glem alt om investeringen på langt de fleste biler,det varer mange år før der er tyndet nok ud i bestanden af specielt boxstere, og iøvrigt langt de fleste andre modeller, til at du
kan score penge på det og hvis det er penge du vil tjene hurtigt vil jeg råde dig til at købe Indiske Aktier istedet.

Næh, nyd i stedet at udleve Porsvhe drømmen. Kan du få en Boxster fra 97 for 250-300 kg afhængig af stand, farve og tilbehør så er det da meget billigt og du får rigtig meget glæde af den. Det er en anden følelse en at spendere 300 kg på en bil der er 15 år ældre eller for den sags skyld en nyere Boxster, som er dyrere, men hvor du snart vil opleve et stor værditab.

mvh
Ivan

Ivan - Boxster - Hellerup
-------------------------------
Link til min bil: [www.porsche944.dk]

Porsche... There is no substitute

Dato: 01/03-10 15:04

Du kan komme motor problemerne i forkøbet ved at købe en 2.7 smiling smiley
Og jeg må sgu indrømme, MANUEL rules!
Det der automat gear kan du fyre i kone bilen.
Men det er min mening smiling smiley

Med hensyn til service osv.
Så er det ligesom andre biler. Men søg på nettet og du kan hurtigt finde guide omkring hvad de forskellige service skal indeholde smiling smiley
Og hvor tit de skal foretages.

En god ting er at være sikker på at den har været til service inden du køber den. Der er mange især i tyskland som sælger den lige op til et stort service for at spare 15.000,-

Og det er ikke så fedt hvis du har strukket dig lidt længere økonomisk for at købe en dejlig bil og så skal punge 15.000,- ekstra ud smiling smiley

Du kan med fordel kigge på www.zeintec.com
Og se deres hardtop, den er altså rigtig pæn.
Jeg overvejer selv at købe en snart smiling smiley

Re: Ny Porsche Boxster
Dato: 01/03-10 19:08

Jaaa, måske man skulle tage en 2,7'er.
Jeg har set, at nogle skriver at de bäde har hardtop og alm. cab. Er dette muligt, og er det nogle man kan installere senere?

Dato: 01/03-10 19:13

Ja, selvfølgelig.

Jeg synes altså zeintoppen er MEGET pænere end Porsche's model.

En god idé er at kigge efter en som osse har klare lygter.

Det ser helt klart fedest ud. Fremfor du skal ud og give 8k for nye lygter smiling smiley

Det skal jeg nemlig her til sommer confused smiley
Køber både lygter og zeintop fra www.design911.dk
En engelsk side, så du sparer moms og told i dk smiling smiley

Dato: 01/03-10 19:19

Min opgraderingsliste til sommer bliver:
Zeintop.
Male røde bremsekalibre.
Smarttop.
Shortshifter.
Klare forlygter.
Klare baglygter.
Klare sidemarkeringer.
Stort service.
Nye bremseklodser/skiver.
Måske nye aluminiums bremseslanger.
Måske speedvalve/bleedvalve.

Så har jeg en lille skade bagpå som lige skal udbedres.

Indtil videre smiling smiley

G til side:  12Nste
Aktuel side:1 af 2

G til: ForumlisteEmnerSgLog ind
Desvrre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.