Velkommen til dette Porsche forum hostet af Porsche944.dk - .

Boxster & Cayman : :
Debat om Porsche Boxster og Cayman
The fastest message board....ever.
Gå til tråd: ForegåendeNæste
Gå til: ForumlisteEmnerNyt emneSøgLog ind
Gå til side:  1234Næste
Aktuel side:1 af 4
Boxster til lagpris?
Indsendt af: Mike-DK (IP Logged)
Dato: 27/05-07 13:11

Sad lige og surfede på Blocket.se Selvom man jo skal se bilerne i virkeligheden så er det virkelig forbløffende så Boxsteren er kommet ned i pris. Se f.eks. her:
[www.blocket.se]

eller her:
[www.blocket.se]

Mvh.
Michael

968 Cabrio 1992
Staffanstorp
Sverige

-------------------------------
Link til min bil: [www.porsche944.dk]

På gaden igen efter næsten 3års pause!

Re: Boxster til lagpris?
Indsendt af: Palle (IP Logged)
Dato: 27/05-07 13:33

Ja der er sket et prisfald. Det er vel ikke helt urealistisk hvis de kommende fem år vil bringe de første årgange ned under 300.000 på danske plader.
375.000 kr står der en privat 1997 model til på bilbasen.

Sig til hvis du sælger den gule winking smiley

Mvh, Palle

Indsendt af: Mike-DK (IP Logged)
Dato: 27/05-07 16:42

Bare rolig, den er ikke til salg spinning smiley sticking its tongue out

Mvh.
Michael

968 Cabrio 1992
Staffanstorp
Sverige

På gaden igen efter næsten 3års pause!

Dato: 13/06-08 11:47

Så er der også en Boxster på DK plader som er røget under 350k
Under 90.000 km på klokken, og syner pænt.

[www.bilbasen.dk]

Det går hurtigt synes jeg.

Mvh, Palle

Indsendt af: hyggestedetdk (IP Logged)
Dato: 13/06-08 12:29

Ja det må man sige.
Godt nok billigt for den.

Dato: 10/07-08 14:59

339.000 kr nu. [www.bilbasen.dk]

Men synes generelt bilpriserne falder i øjeblikket. Det skyldes vel benzinpriserne og nedgangen i husmarkedet.

Mvh, Palle

Indsendt af: Ivan (IP Logged)
Dato: 10/07-08 17:08

--- og den stigende rente

339.000 koster reelt 27000 årligt (8 pct) hvis man skal låne dem og har man f.eks. 339000 og vil bruge dem på en bil fremfor at have dem stående på speciel indlån i en bank mister man reelt 19500 årligt i renteindtægt (5,75 pct).

Ja, krisen er beyndt at kradse alle steder..

Ivan

Ivan - Boxster - Hellerup

Porsche... There is no substitute

Dato: 10/07-08 17:55

De viste inflationen i Nyhederne, mener det var 3,8% på et år på forbrugerprisindekset, det er ret seriøst.

Det er utroligt når beskæftigelsen er så høj.

Er markedet for Porscher mon stagneret? Jeg tror det ikke, det har altid været langsomt, og folk som sætter til salg til en rimelig pris får somregel også solgt. Det vigtigste er at være realistisk.

Selvom jeg har været heldig to gange i træk, er biler jo ikke normalt en investering man ligefrem tjener på.

Inden nytår tror jeg vi har set de første Boxster til under 300.000 kr. Jeg tror ikke umiddelbart det rører ved 944ernes prisleje, der er stadig et pænt hul.

Mvh, Palle

Indsendt af: Ivan (IP Logged)
Dato: 10/07-08 20:13

Hej Palle, det vile nok have været svært for dig at sælge S2 eren med nogen væsentlig profit idag. Det var jo også helt specielle omstændigheder med den der gjorde, at du tjente så meget. Men du har alt andet lige en evne til at finde en god handel.

Hele bil markedet har sat sig, en af mine venner som handler med brugte biler, piver hele ugen. Du nævner en pris på 300 for en boxster, bestemt ikke umuligt, men pris og stand hænger på sigt fortsat sammen, og man kan jo se væsentlige prisforskelle f.eks. om den har kørt 90 eller 160 osv. Du vil også opleve det samme med en udkørt 944, sådan en kan du samle op for 60 kilo idag, op imod et flot eksemplar af racen, så det giver ikke mening at bruge et prisskilt alene som benchmark, man er nødt til at kigge på pris og stand sammen.

En anden væsentlig årsag til at specielt lidt dyrere og nyere klassiker biler er faldet skyldes den store stigende import af klassikere man har set det seneste halve år fra USA qua den lave dollar, det lokker selvfølgelig nogen til at lave den forretning og det presser altså også prisen.

mvh

Ivan

Ivan - Boxster - Hellerup

Porsche... There is no substitute

Dato: 10/07-08 23:37

Ja tror heller ikke jeg idag kunne sælge S2eren for ret meget mere end de 160k jeg gav for den. Måske lidt mere. Det er held i uheld jeg tjente 40k på den..

60k for en udkørt 944, absolut, det er intet problem, mindre endda hvis man kan leve med en "udkørt".
Men ellers er kostprisen vel stadig omkring de 80k for et pænt eksemplar? Der har den ligget i en del år, så det har jo dårligt flyttet sig.

Og ja det er det samme med en Boxster, jo bedre man vi have den, jo mere må man spendere.

Jeg er begyndt at høre det med problemer med 2,5 motorerne fra flere sider efterhånden, og tænker om det måske er med til at sænke priserne, uanset om det er rigtigt eller ej? Rygtet florerer ihverfald.
Samtidig bevæger priserne på 2,7 og S´erne sig ikke ret meget. Det er ihverfald svært at se de samme bevægelser? Jeg kigger ofte, fordi jeg vil have en S´er hvis jeg skal have en Boxster engang, og de private er ligefrem dyrere end forhandlernes.. gad vide om de kan sælge dem..

Import fra USA, ja det slår vist næsten bunden væk under klassiker markedet i øjeblikket. Spørgsmålet er om det betyder noget for Boxster og 944 markedet, det tror jeg egentlig ikke?
Jeg ved at mange importerer ældre 911ere, men om det ligefrem kan betale sig at hente 944 eller Boxster? Tror mest det er import fra Tyskland i det segment. Men det tager måske interessen fra nogle af de potentielle købere.

Mvh, Palle

Gå til side:  1234Næste
Aktuel side:1 af 4

Gå til: ForumlisteEmnerSøgLog ind
Desværre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.