Velkommen til dette Porsche forum hostet af Porsche944.dk - .

Boxster & Cayman : :
Debat om Porsche Boxster og Cayman
The fastest message board....ever.
Gå til tråd: ForegåendeNæste
Gå til: ForumlisteEmnerNyt emneSøgLog ind
Gå til side:  Foregående1234Næste
Aktuel side:3 af 4
Re: Boxster til lagpris?
Indsendt af: Ivan (IP Logged)
Dato: 17/10-08 15:58

Ham med Bosteren til 317 har sikkert fået ørerne i maskinen på sine margin call på Børsen. Iøvrigt rystende så meget det hele er faldet. En af mine gode venner købte en Cayenne 3,2 fra 2004 (den simple version) kørt 80000 for kun 530 kilo.

Eller interessant og lidt nørdet kalkulation smiling smiley, men selvfølgelig svært at sammenligne.

Det mest normale forløb for de fleste biler er vel et større fald de første år for derefter at flade lidt ud, dvs en assymetrisk kurve.En af mine gode venner købte en Cayenne 3,2 fra 2004 (den simple version) kørt 80000 for kun 530 kilo.

Hvis du bruger den tese og argumenterer for at en Boxster, der hypotetisk, men sammenligneligt er 19 år gammel måske ville koster 175 kilo, så er værditabet på årssnit jo mere eller mindre identisk med S2 eren. (mere præcist bliver det nok heller ikke)

mvh

Ivan - Boxster - Hellerup
-------------------------------
Link til min bil: [www.porsche944.dk]

Porsche... There is no substitute

Indsendt af: Palle (IP Logged)
Dato: 17/10-08 17:10

Ja jeg tror faktisk også at en Boxster om 8 år vil koste omkring 175.000 kr. Hvis det skal følge den normale udvikling. Til den tid vil 944erne langt hen af vejen være noget nær veteraner.

Der er jo overvejende sandsyneligt at alle de nuværende 944-entusiasterne før eller siden skifter til Boxster og Cayman. Jeg er ihverfald ikke til "veteranbiler" og den dag min bliver krævende at holde kørende har jeg den sikkert ikke mere.

Men jeg vil ikke have noget langsommere, det ville være den gale vej at gå, og selv Boxster S med 252 hk og 305 nm må betegnes som noget nær jævnbyrdig med 240 hk og 305 m. Så jeg venter de S´ere med 295 hk, og der går nok lidt før de er nede i et rimeligt prisleje smiling smiley

Mvh, Palle

Dato: 17/10-08 17:20

Palle, glem ikke at 993 også er et godt alternativ og umiddelbart et froventeligt rimeligt prisleje også som brugt.

Dato: 17/10-08 17:54

Lige netop 993 synes jeg er lidt kunstig høj i pris, fordi den regnes som den ultimative luftkølede.

Jeg er græsk katolsk overfor om det er luft eller vandkølet, som det ser ud ligenu er det derfor 996 jeg egentlig synes ser mest interessant ud. Den er også designmæssigt sluppet af med alle "rynkerne". En 993 er da gudeskøn udvendigt, men den har et interiør der stammer fra 60erne, derimod ligner en 996 mere en moderne bil hele vejen.

Så en 996 nede i 600k, det er stadig noget over hvad jeg vil sætte i en hobbybil, men måske hvis jeg brugte den til hverdag og overlod MPVen til fruen hehe

Mvh, Palle

Indsendt af: (IP Logged)
Dato: 18/10-08 14:10

Palle jeg kan skrive under på, at en Boxster 986 S er hurtigere end din 968, når jeg i min 2.7'er kunne følge din mens jeg havde taget nede...

Dato: 18/10-08 18:09

Tja da jeg havde S2eren hang jeg på en Boxster 987 på striben i Kbh. Det var ikke dørtræk, men da der blev skiftet lokalitet, jeg fik måske givet gas et sekund før ham hvem ved, det er svært at gøre op sådan, eller på motorvejen. I øvrigt kom Tommy jo før dig i S2eren den dag winking smiley

Men hvad jeg sagde var nu også at de vel er noget nær jævnbyrdige, og jeg vil have en markant bedring hvis jeg skal skifte, ikke bare en anelse bedre.

Mvh, Palle

Dato: 20/10-08 21:27

I øvrigt så må et afmonteret targa på en 944/968 da generere mere vindmodstand end en cabriolet. Luften kan vel ikke finde en vej ud i targaen?

Det føles som om den er ved at suge bagruden ud når man kører hurtigt grinning smiley

Jeg havde targa taget af den dag i Helsingør, og det samme mener jeg Tommy havde.

Mvh, Palle

Indsendt af: (IP Logged)
Dato: 24/10-08 08:48

...men ja, de er godt nok billige de Boxster S! Og så kører de hamrende godt. Fantastisk bil. Jeg havde købt en Porsche Boxster 987 S (295hk udgave) hvis jeg skulle ud og have en Porsche igen.

Dato: 13/11-08 18:45

Så fik Boxster prisen et nøk igen, seneste er set til 299.900 kr

[www.dba.dk]

Jeg fik dermed ret i at vi fik set en Boxster under 300.000 kr i 2008. Lidt overraskende..

Den 10 juli skrev jeg dette, citat: "Inden nytår tror jeg vi har set de første Boxster til under 300.000 kr. Jeg tror ikke umiddelbart det rører ved 944ernes prisleje, der er stadig et pænt hul."

Det kom til at passe, 944 priserne er ikke faldet.

Mvh, Palle

Dato: 13/11-08 22:08

Ja, det godt nok blevet billigt.

Jeg er nu ikke nødvendigvis helt enig med dig i at 944 ikke er påvirket. Jeg kan da f.eks. huske hvor meget Strunge var nødt til at sætte sin 89 S2 ned i pris for at sikre sig at han efter 2 års forsøg endelig fik den solgt (tillyke til Lean for et godt køb) og jeg er overbevist om at det ikke var et enkeltstående tilfælde. Hvis man skal sælge relativt hurtigt,så skal man gå pænt ned i prisforventning.

Den nuværende økonomiske ressession vil uden tvivl kunne byde på adskillige overraskelser og gode tilbud i det næste års tid indenfor alle Porsche modeller, selv 911 klassikere er faldet qua den store import det sidste års tid.

Som nævnt foroven i denne tråd købte en af mine venner en Cayenne 3,2 fra 04 (hvide plader), der kun havde kørt 80 kilo til 530 tDKK, et meget stort værditab for sælgeren.

mvh
Ivan

Gå til side:  Foregående1234Næste
Aktuel side:3 af 4

Gå til: ForumlisteEmnerSøgLog ind
Desværre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.