Velkommen til dette Porsche forum hostet af Porsche944.dk - .

Transaksel Porsche : :
Debat om Porsche 924, 944, 968 & 928
The fastest message board....ever.
Gå til tråd: ForegåendeNæste
Gå til: ForumlisteEmnerNyt emneSøgLog ind
Gå til side:  12345678Næste
Aktuel side:1 af 8
RVS technology
Indsendt af: John Calberg (IP Logged)
Dato: 14/04-09 20:10

Hej

Nogen der har erfaring med dette RVS til reduktion af slid i ældre motorer?

[www.rvs-tec.dk]

mvh
John

Re: RVS technology
Indsendt af: Torben (IP Logged)
Dato: 14/04-09 21:13

Det lyder forjættende. Det kunne være interessant at høre fra nogen med erfaringer med teknikken.

Torben

Indsendt af: Simon Andersen (IP Logged)
Dato: 17/04-09 13:20

Ja det lyder virkelig imponerende, hvis det passer, hvad de siger..

Dato: 17/04-09 20:32

kom nu hvem prøver først?

Jeg ringer til dem snarest og hører deres salgsgas

Hvis det virker på en Saab 9000 blok med 300000 på klokken virker det vel også på en Porsche

mvh
John

Indsendt af: Palle (IP Logged)
Dato: 17/04-09 20:42

Jeg prøvede sådan et aditiv dengang jeg havde den røde 82´er. Fik det fra en 924 entusiast, som kendte en automekaniker.. jaja længere historie. Men det skulle rense motoren, man hældte det på inden man skiftede motorolie, og lod bilen stå 20 minutter i tomgang med det i olien, og så derefter tømte man olien ud, skiftede filter og hældte nye olie på.
Den olie der kom ud var utrolig snavset, og da jeg startede bilen bagefter gik den som en drøm.

Det er muligt det er noget hokus pokus, men det virkede virkelig.

Desværre kan jeg ikke huske hvad det hed, og har ikke lige kunne finde et indlæg her om det.

Mvh, Palle

968 1992
-------------------------------
Link til min bil: [www.porsche944.dk]

I couldn't find the sports car of my dreams,
so I built it myself. Ferdinand Porsche

Indsendt af: Palle (IP Logged)
Dato: 17/04-09 20:49

Nu kom jeg på det. Det hedder Belladd

Denne til olien ved skift

[www.belladd.dk]

Og dette til benzin systemet under drift

[www.belladd.dk]

Jeg prøvede dem begge dengang, og motorgangen blev virkelig en hel del bedre.

Mvh, Palle

968 1992
Link til min bil: [www.porsche944.dk]

I couldn't find the sports car of my dreams,
so I built it myself. Ferdinand Porsche

Dato: 18/04-09 11:57

Jeg har også læst lidt mere om det der RVS. Og det skulle virke fantastisk godt. Det ikke bare nedsætter friktionen i motoren, men det genopretter også de slidte overflader helt op til den originale tolerance. Desuden skulle det også blive brugt i nogen former for motorsport (siger de).

Når man så læser om folks oplevelser med produktet begynder man at tro der er noget om det. Hvis det bare er halvt så godt som de siger, vil jeg da blive lykkeligsmiling smiley

Det virker lidt halvt dyrt, men har næsten besluttet mig for at det skal prøves. Test bilen skal så være en 924 80'er (ukendt km tal men nok over 200.000) og måske også min 924S 86'er som har gået 163.000.

Regner med forst at rense olie systemet på samme måde som Palle også har gjort det. Brændstofsystemet får nok også en tur. før den får en RVS behandling. Til både motor og gearkasse. De laver behandlinger til både motorer, gearkasser og hydrauliksystemer.

Skal nok lige have en snak med ham søren der inde fra før jeg får planlagt for meget hehe.
Han skulle eftersigende også være til at snakke med.

Deres produkter kan købes på [weboil.dk].

Renovering af gearkasse:
[weboil.dk]

Renovering af motor:
[weboil.dk]

Indsendt af: peter mik (IP Logged)
Dato: 18/04-09 19:37

Hej
Det er ikke fup og fiduser.... Det virker ganske forrygende. Jeg har lavet "kuren" på mange biler efterhånden. Bla. på min egen Turbo S som har gået omkring 240K og yder ca. 340HK/440NM og den går bare bedre og bedre.
Det som Palle nævner er en slags rensevæske som fjerner aflejringer i oliesystemet (det hedder oil flush fra nogle producenter og noget andet fra andre) Det skal bruges før RVS behandlingen men kan også bruges til blot at rense oliesystemet og har også en effekt på klaprende ventilløftere. Det er uafhængigt af RVS behandlingen men blot en rens af motorens indre
RVS behandlingen kommer derefter og det er rigtig vigtigt at gøre som beskrevet for at få effekten og husk at der lige går lidt tid (kørte km ) før effekten er der.
Prøv at tage en kompressionsprøve før i går igang og tjek den nogle gange under forløbet. Skriv resultatet op og sammenlign undervejs. I vil ikke blive skuffede.
Jeg mener at der ligger noget dokumentation hvor skidtet har været hældt i et kæmpestort skibs motor som trængte til renovering. Effekten gjorde at man sparede at renovere motoren og den sparede mere end 5% brændstof efter behandlingen. Prøv lige at tænke hvad det koster at renovere en skibsmotor hvor stemplerne er 2 meter høje i forhold til at hælde noget "vidundermiddel" i og så lige sejle nogen flere år.
PS: Hvis i har brugt Nulon, Abcon eller Swedol så er motoren fyldt med Teflon og så skal motoren renses flere gange med Oil Flush inde man påbegynder RVS kuren. Ellers får man ikke effekten som genopbygger det slidte i motoren

Peter Mikkelsen
3650 Ølstykke

Dato: 20/04-09 10:55

det ud som om der er flertal for at prøve
det her

Jeg har talt med importøren Søren Siggard som fortæller at det er et finsk produkt som med så mange andre geniale opfindelser er opdaget ved en tilfældighed i Rusland i forbindelse med olieboringer. Her brugte man det til at nedbringe slid på boret.

Han oplyser at vi kan opnå en mængderabat på 15% ved at bestille sammen. Han tilbød tillige at vi ved bestillingen i notatfeltet kunne oplyse at vi kunne få en rabat ved at henvise til944 klubben.

Jeg vil godt vide at hvor mange der har interesse i at bestille så skal jeg sikre at vi får rabatten.
Det er klart at hvis vi kun er 2 bliver det svært at få rabatten

mvh
John Calberg

Dato: 20/04-09 13:47

tror godt at du kan skrive mig påsmiling smiley

Gå til side:  12345678Næste
Aktuel side:1 af 8

Gå til: ForumlisteEmnerSøgLog ind
Desværre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.
This forum powered by Phorum.