Bilen blev købt i 2004 i Sverige. Jeg kender den forrige ejer, han havde en gang i 90'erne importet bilen fra Schweiz. Men da han i 2002 ikke havde råd til at have den mere, pillede han afgiften af den og solgte den til en ven i sverige. Vennen i Sverige havde bare bilen stående, den blev startet en gang hver 14. dag. En dag spurgte min fars ven om jeg ikke var frisk på at købe sådan en 944(kendte ingenting til den, dengang), da han vidste at jeg havde stor interesse for biler. Uden at have set bilen, og faktisk uden at vide hvilke farve den havde, tog vi til Sverige og hentede den. Der var kun bittesmå fejl ved den, som løs forbindelse i kontakter osv.. Turde ikke rigtig røre ved den i starten, som som tiden gik fik jeg mere og mere mod på til at pille ved den. Et halvt år efter, skete der noget så den ene cylindervæg flækkede, så måtte igang med det store projekt med at skifte motoren. Fandt en motor i Jylland til en sølle pris af 5000kr incl fragt.
Inden den blev smidt i blev alle sliddele og pakninger skiftet. Selve blokken så splinterny ud, i forhold til resten af motoren, og da jeg fik toppen af kunne jeg se at stemplerne ikke havde kørt mange km.
Mine små projekter tager hele tiden overhånd, starter med en lille dims som bare skal udskiftes og det ender med at jeg bruger mange tusind, bare fordi det hele skal være perfekt.

Bilen står pt. helt skildt ad, men ingen længe kommer der Turbo/S2 front på, Pefa-design bagskørt, sportsundervogn. Hold øje i forummet, der kommer ofte billeder af mine projekter.
 






 


Jeg er gået igang med et renoverings projekt. Jeg har købt en ny front som skal på, og er igang med at lave en masse rust. Klik på datoerne herunder for at se billeder: