Jeg husker tydeligt første gang jeg så en Porsche 944. Det var i '82 på en campingplads ved Aalbæk i nordjylland. Jeg var på camping med mine forældre og fik pludeselig øje på denne sorte sportsvogn, som et par tyskere kom kørende i. Jeg vidste ikke, hvad det var for en, men den var ualmindelig flot, og så havde den alt det som en rigtig sportsvogn skulle have: Lavt strømlinet chassie, store fælge, en bagrude som gik rundt om hjørnerne og sidst men ikke mindst klaplygter. En hver sportsvogn med respekt for sig selv havde på det tidspunkt klaplygter. Jeg tænkte, sådan en må jeg simpelthen have engang. Bilrevyen blev gransket for at finde prisen på den billigeste udgave af dette vidunderlige køretøj, og så blev den drøm droppet igen, der var alligevel også mange år til, at jeg kunne få kørekort.

Der gik næsten 20 år, inden jeg fik en Porsche. Om det var drengedrømmen eller spørgsmålet om, hvor jeg kunne få mest sportsvogn for pengene, der var afgørende, ved jeg ikke; men nu havde jeg den. En sort Porsche 944 turbo S fra '88 købt i 2001. Bilen er oprindelig fra Tyskland og hentet til Danmark i 1996. Da jeg købte bilen havde den kørt 135.000.

Bilen var i fin stand, men sæderne var lidt slidte og farven (multicolor red) var ikke det mest indbydende at sætte sig ind i, så det måtte jeg gøre noget ved. Internettet blev gennemsøgt, og et seriøst firma nede midt i Tyskland tiltrak sig min opmærksomhed. Heldigvis havde jeg nogle tyske venner i nærheden, som havde inviteret til fest, så jeg kunne da lige kigge forbi design -og tuning firmaet på vejen. Det endte med, at jeg brugte en uge af min sommerferien og en stor sum penge hos den tyske tuner.

Efterhånden har jeg også fået lavet de ændringer, som jeg ønskede: Nye læder sæder, chip tuning, bagspoiler fra 944s2, alu pedaler, alu dørlister, hvide blink samt en masse andre småting.

Nu er jeg så flyttet til Tyskland. Her er markedet for sportsvogne lidt større og priserne lidt mindre, derfor har jeg sat 944'eren til salg. Check "Porscher til salg"...